11 unelte la îndemână pentru micii antreprenori

11 unelte la îndemână pentru micii antreprenori

by
05-11-2018

11 unelte la îndemână pentru micii antreprenori



Să dezvolți și să gestionezi o firma mică poate fi frumos, dar înseamnă și multă muncă. Ți-ai implementat marile idei și funcționează. Totuși, ai putea fi în poziția în care nu îți vei mai putea permite să angajezi personal în plus. Asta înseamnă că multe lucruri esențiale în business, cum ar fi vânzările sau marketingul, vor fi gestionate de tine. Asta înseamnă mai multe ore suplimentare. Lipsa experienței în unele domenii poate cauza inevitabil întârzieri sau greșeli.

 

Potrivit unui studiu realizat de Institutul Național de Statistică, jumătate dintre afacerile mici dau faliment în primii patru ani de activitate. Cum ar fi dacă, cu aptitudinile și cunoștințele adecvate în câteva domeniile străine ție, ți-ai putea dezvolta afacerea, asigurând în același timp un cash flow pozitiv și reducând greșelile costisitoare?

 

Aici ai o listă de instrumente gratuite prin care îți poți îmbunătăți aptitudinile într-un mod interactiv:

 

1. Cursuri gratuite - Chiar dacă este posibil să nu ai destui bani să angajezi specialiști, există alternative. Sunt o mulțime de cursuri valabile gratuit sau la un  preț redus. De exemplu, Google dispune de o grămadă de unelte care îți pot fi de folos în orice îți dorești să faci.  Pe de altă parte, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț şi Antreprenoriat a anunțat că românii pot urma cursuri gratuite de antreprenoriat şi management, prin programul guvernamental EMPRETEC.

 

2. Platforme automatizate - Ziua în care se scriau date despre client pe foi sau în Excel s-a sfârșit. Este esențial să investești într-un software de management al relației cu clienții (customer relationship manager - CRM) pentru că te va ajuta să gestionezi datele clienților tăi, interacțiunea cu ei sau alte informații utile. Majoritatea platformelor oferă atât training, cât și suport. Poți încerca HubSpot sau Pipedrive. Există, de asemenea, platforme pentru gestionarea marketing-ului prin e-mail, precum Mailchimp, sau Buffer pentru social media.

 

3. Ascultă podcasturi - Podcasturile sunt o modalitate ușoară și gratuită prin care poți deprinde noi abilități sau sfaturi. Partea cea mai bună? Poți face mai multe lucruri în timp ce le asculți. Podcasturile acoperă aproape toate domeniile la care te-ai putea gândi. O căutare rapidă pe Google îți va dezvălui care sunt podcasturile din domeniile tale de interes.

 

4. Cărți audio - sunt similare podcasturilor și poți asculta cărțile cele mai vândute în drum spre muncă, în timp ce ești la sală sau în timp ce îți faci treburile zilnice. Audible pare fi o soluție perfectă pentru mine și colegii mei de la Confidas.

 

5. Academia HubSpot - Optimizarea site-urilor web sau a paginilor sunt activități necesare pentru antreprenori în încercarea de a-și dezvolta business-ul și prezența online. Academia HubSpot este instrumentul ideal.

 

6. Moz - este o resursă bună pentru optimizarea motorului de căutare (SEO = search engine optimization).

 

7. EdX - site-ul oferă peste 300 de cursuri gratuite pe o gamă largă de subiecte din diferite domenii. De la analiză financiară și cursuri acreditate ACCA ( Association of Chartered Certified Accountants), la cursuri de management al afacerii, cu siguranță vei găsi un curs care să se potrivească nevoilor tale..

 

8. Freelanceri - Aveți nevoie de lucrări de design grafic sau pur și simplu trebuie să vă actualizați site-ul ? Site-uri precum Liberprofi.ro și Freelancer.com sunt oportunități bune de a găsi talente pentru a vă externaliza munca. Puteți de asemenea să verificați pe  Facebook ce comunități și în ce orașe au grup cei din zona de freelanceri care vă interesează.

 

9. Webinare si video-uri TED - O căutare rapidă pe Youtube vă va oferi acces la filmări TED și webinare. Dacă driți  să învățați noi abilități, sfaturi, informații din industrie sau doar vreți să vă simțiți mai stăpân pe informație, acestea sunt resurse bune.

 

10. Bloguri sau site-uri - Un alt mod rapid și ușor de a ține pasul cu schimbarea în industrie este de a te abona la bloguri relevante, ziare sau la canalele asociaților pe rețelele de socializare.

 

11. Managementul riscului - dacă îți gestionezi angajații, marketingul, vânzările și restul, când mai ai timp să evaluezi și riscul asociat clienților sau furnizorilor? Este imposibil să îi monitorizezi regulat fără a folosi un instrument automatizat. Confidas îți trimite alerte imediat ce una dintre firmele pe care le monitorizezi se confruntă cu probleme financiare. În plus, poți înregistra incidente de plată atunci când un client nu te-a plătit și poți preveni colaborările frauduloase verificând rapoartele de credit ale firmelor. Știai că este gratuit?

 

Despre Confidas

Bine ai venit pe blogul Confidas!
Aici vei găsi sfaturi de la experți și informații utile afacerii tale.


Confidas este o platformă cu milioane de date despre companiile din România și îți permite să expui public companiile care nu te-au plătit la timp. Utilizatorii noștri au acces la rapoarte de credit, primesc alerte legate de starea financiară a clienților lor și înregistrează incidente de plată pentru a recupera facturile neîncasate mai rapid.


Află mai multe despre Confidas – click aici
Abonează-te la newsletter!
Alătură-te celor peste 500 de companii care primesc cele mai bune sfaturi de business
Următește Confidas
Categorii

Cât de bine îți cunoști clienții?

Vinde cu încredere și diminuează-ți riscul comercial prin verificarea clienților și a prospecților