Sfaturi pentru prevenirea întârzierii plăților

Cinci sfaturi pentru a preveni întârzierea plăților

01-11-2018

În 2017 comportamentul de plată în rândul consumatorilor români s-a îmbunătățit ușor comparativ cu 2016 în ceea ce priveste plata la timp a facturilor. În prezent 74% dintre facturi sunt plătite la timp, ceea ce este echivalent cu o crestere de doar 1 punct procentual în comparație cu anul precedent. În acelasi timp, companiile au redus termenele de plata atât pentru clienții persoane fizice (B2C), cât și pentru clienții persoane juridice (B2B). Cu toate acestea, în ciuda ușoarei îmbunătătiri a numărului de plăți efectuate  la timp, România rămâne una dintre țările est-europene cu numărul cel mai redus de facturi achitate la timp, alături de Grecia, Rusia, Bulgaria si Slovacia.

 

Toți antreprenorii își doresc clienți care plătesc facturile la timp iar noi vă sfătuim să urmați anumite tactici pe care le puteți pune în aplicare pentru a preveni întârzierea plăților!

 

1. Stabiliți termeni de plată foarte clari

 

Ca proprietar al unei afaceri, este esențial să aveți o politică de plată clară, pe care clienții dumneavoastră o înțeleg. Asigurați-vă că termenele de plată sunt clare și vizibile în facturile pe care le emiteți. Evitați folosirea unor expresii generale precum "factura trebuie plătită în două săptămâni", în schimb vă încurajăm să utilizați formulări precise precum “factura trebuie plătită în 14 zile de la [data] ". În acest fel nu există ambiguități sau loc de interpretare greșită.

 

În plus, este întotdeauna mai ușor să urmăriți datoriile atunci când ați fost foarte clar cu privire la termenele de plată din viitor. Puteți lua în considerare includerea unor suspendări ale executării obligațiilor ce vor fi instituite în urma transmiterii unei declarații, cum ar fi "Nu pot continua executarea propriilor obligații până când nu se achită datoriile restante", declarație trimisă prin corespondență. Dacă cineva nu și-a plătit factura de bunăvoie nu vă simțiți obligat să continuați să lucrați pentru ei.

 

2. Stabilirea unei taxe de întârziere

 

Condițiile de plată ar trebui să includă întotdeauna o politică de plată întârziată. Acest lucru informează clienții că o taxă va fi adăugată la factura lor odată ce trece un anumit interval de timp după data scadenței. Aceasta este o modalitate bună de a asigura plățile la timp, deoarece clienții nu vor să dori să platească mai mult.

 

De exemplu, în cadrul termenelor de plată, o penalizare suplimentară de 2% ar putea apărea după 30 de zile, crescând la 3% odată cu întârzierea facturii cu 60 de zile.