Doar ținându-i din scurt îi poți disciplina pe datornici

Doar ținându-i din scurt îi poți disciplina pe datornici

08-11-2018

Deși este o parte vitală a gestionării fluxului de numerar, urmărirea plăților întârziate nu este ceva de care antreprenorii se bucură. Ce poți face pentru a-i determina pe clienți să plătească la timp? Și ce poți să faci când ești blocat de un client care nu-și achită datoria?

 

 

Prevenția este soluția

 

Primul mod prin care îi poți face pe clienți să te plătească la timp este să îi eviți pe cei care nu plătesc în mod regulat. Cei care plătesc foarte târziu sau cei care nu plătesc deloc sunt greu de diferențiat față de firmele ce au conduită pozitivă de plată. Unele firme își întreabă clienții despre referințele comerciale, dar nici aceștia nu dau întotdeauna detalii despre companiile cu care au încheiat contracte sau despre facturile neplătite.

Pentru că astfel de informații sunt nepublice este bine să cercetezi raportul de credit al tuturor noilor clienți. Așadar, îți sugerăm să faci o verificare a raportului de credit al partenerilor și clienților tăi pe o platformă precum Confidas. În funcție de ce informații găsești, poți lua o decizie cu privire la oportunitatea de a încheia un contract cu o anumită firmă. Dacă raportul acesteia este negativ, ar trebui să îi impui condiții mai stricte sau chiar să refuzi colaborarea.

 

Stabiliți-vă așteptările

 

A fi plătit nu este un privilegiu, e un drept. Dacă dorești să schimbi obiceiurile de plată ale clientului, trebuie să ai modalități de a face acest lucru. Asigură-te că ai elaborat clauze care să prevadă modul prin care termenul de plată ar putea fi prelungit, care sunt ipotezele și ce se întâmplă când termenul este depășit.

Îți recomandăm ca aceste clauze să fie incluse într-un anumit contract în urma consultării unui profesionist în drept, deoarece redactarea greșită a acestora ar putea să creeze mai mult haos decât ordine. Într-o postare viitoare îți vom oferi un exemplu de contract.