Ce este certificatul privind starea de urgenta

Ce este certificatul de situatie de urgență și cum îl poți obține

by
07-04-2020

Odată cu apariția efectelor create de Coronavirus la nivelul economiei naționale, instituțiile centrale au răspuns apelurilor mediului privat ce au solicitat măsuri economice de susținere a activității întrerupte sau drastic reduse de efectele acestei pandemii și de măsurile luate de autorități. 

 

Guvernul României, prin Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează acest certificat privind starea de urgență companiilor afectate economic de efectele pandemiei de Coronavirus pentru ca acestea să poată beneficia de scutiri la plata utilităților sau a chiriei.

 

Referitor la plata indemnizațiilor pentru angajații care au fost trimiși în șomaj tehnic, mulți antreprenori se temeau de faptul că acestea vor fi mai întâi plătite de companie și că statul va transfera ulterior echivalentul acelor sume către companii. Ei bine, conform unui comunicat remis recent de Guvern “în timpul stării de urgență, pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii, indemnizația de care beneficiază salariații să fie suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj” și mai mult de atât, conform declarațiilor doamnei Violeta Alexandru, ministru al Muncii și al Protecției Sociale “Nu plătesc angajatorii, respectiv nu avansează niciun ban angajatilor sau colaboratorilor de la dânșii. Guvernul va plăti aceste fonduri din care vor face plățile către angajați.”. Trebuie precizat faptul că această indemnizație va avea un cuantum de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă pe care pe fiecare persoană îl ocupă, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut specificat de Legea nr.6/2020.

 

Cine poate obține un Certificat pentru Situație de Urgență?

 

Orice companie a cărei activitate a fost întreruptă total sau parțial în perioada stării de urgenţă decretate de către președintele României sau care a înregistrat o diminuare a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020, după cum urmează:

I. Pentru Certificatele pentru Situație de Urgență TIP 1, domeniile de activitate în care operatorul trebuie să opereze, conform codurilor caen prezentate, sunt: serviciile destinate populației,transporturile, cei din inustria HoReCa, organizări de evenimente, turismul, publicitate, învățământ privat și activități adiacente, industria confecțiilor, încălțămintei și pielăriei.

II. Pentru a putea obține un certificat pentru Situație de Urgență Tip 2 condiția ce trebuie îndeplinită aceea a existenței unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

 

Cum mă ajuta pe mine, antreprenor, acest certificat de stare de urgență?

 

În aceste perioade dificile, efectele acestui certificat îți pot salva afacerea întrucât te poate ajuta să obții amânări la plata utilităţilor, precum și pentru amânarea la plată a chiriei pentru imobilul cu destinaţie de sediu social şi de sedii secundare.

 

Ce documente sunt necesare pentru a obține acest certificat?

 

Documentele necesare pentru obținerea unui certifitcat de situație de urgență se transmit prin intermediul platformei prevenire.gov.ro, fiind necesare următoarele:

I. Datele de identificare ale companiei și ale reprezentantului legal;

II. Declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atestă că toate informaţiile şi documentele care stau la baza cererii pentru obţinerea certificatului sunt conforme cu realitatea şi respectă legislaţia în vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, albastru sau galben;

III. Împuternicire dată de reprezentantul legal al companiei în cazul în care acesta nu deține semnătură electronică.

 

Începând de astăzi vei putea vedea pe platforma Confidas dacă partenerii sau clienții tăi au solicitat astfel de certificate, care este tipul acestora și dacă cererile acestora au fost admise sau respinse. Aceste informații sunt disponibile, gratuit, pentru toți utilizatorii înregistrați. Înregistrează-te și tu și verifică companiile cu care colaborezi.

Articole recomandate

Autor:
Postat în categoria Articole, în data: 01-11-2018

Acest articol te va ajuta să reduci numărul de zile în care facturile tale sunt plătite, ajutându-te să te dezvolți mai repede!

Autor:
Postat în categoria Articole, în data: 05-11-2018

Descoperă instrumente ce te vor ajuta să-ți dezvolți afacerea!

Autor:
Postat în categoria Articole, în data: 08-11-2018

Clienții care nu plătesc la timp îți pun în pericol afacerea. Află cum îi poți disciplina!

Despre Confidas

Bine ai venit pe blogul Confidas!
Aici vei găsi sfaturi de la experți și informații utile afacerii tale.


Confidas este o platformă cu milioane de date despre companiile din România și îți permite să expui public companiile care nu te-au plătit la timp. Utilizatorii noștri au acces la rapoarte de credit, primesc alerte legate de starea financiară a clienților lor și înregistrează incidente de plată pentru a recupera facturile neîncasate mai rapid.


Află mai multe despre Confidas – click aici
Abonează-te la newsletter!
Alătură-te celor peste 500 de companii care primesc cele mai bune sfaturi de business
Următește Confidas
Categorii

Cât de bine îți cunoști clienții?

Vinde cu încredere și diminuează-ți riscul comercial prin verificarea clienților și a prospecților